marți, 9 iunie 2009

Oameni?


Cu toti suntem oameni, suntem oameni chiar daca vrem s-o recunoastem sau nu. Smecherul din Mertan cu muzica data la maxim e om si el, cersetorul din metrou care se plange ca nu are bani si ca e bolnav e tot om. Omul de langa tine din RATB tot om este si soferul de asemenea.

Ideea asta mi-a venit brusc cand am vazut cum un om a dat niste bani unui cersetor orb si am vazut ochii privind in gol ai cersetorului. El ce parere o avea? Se crede om? Sau din cauza ca nu vede se considera un nepastuit al soartei si se considera o scursura a oamenilor? Eu il consider om alaturi de noi. Noi nu avem nimic in plus fata de el, bine...noi vedem, dar poate ca noi nu simtim, nu traim la fel, in mod sigur nu simtim la fel ca el; noi nu simtim la fel de greu greutatile nu ne este greu sa mergem pana la magazin sa luam paine sau sa platim ceva si sa asteptam restul ca sa-l numaram.

Multi dintre noi chiar daca ne numim oameni nu suntem cu adevarat oameni. Om este cu adevarat cel care i-a dat bani cersetorului orb si i-a pus mana pe umar...poate ca sa-i zica un "poftim" sau poate sa-i ureze sanatate.

Eu nu cred ca sunt inca un om, cum a zis un mare filosof al carui numele nu mi-l amintesc : "Om nu se naste om, omul devine om", inca lucrez la acest "OM". In momentul asta stiu sigur ca sunt o fiinta care face parte din regnul animal, categoria hommo sapiens. Sper sa fie in mine macar o samanta de OM si sper din tot sufletul ca acest vis al meu de a deveni OM cu spiritul sa devina realitate cat mai repede. O sa progresez cat pot de mult si daca ceva se schimba si daca inca mai sunt pe undeva pe aici o sa va spun cand o sa devin cu adevarat om.


Va doresc sa fiti oameni si sa fiti fericiti ca sunteti oameni!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu